Agata pracuje jako Wirtualna Asystentka i wspiera swoich klientów (a właściwie klientki, ponieważ swoje usługi kieruje głównie do kobiet, które prowadzą biznes online) ) m.in. w tworzeniu grafik i postów do social media, pisaniem tekstów blogowych, tworzeniu i aktualizowaniu strony internetowej czy landing page, przygotowywaniu webinarów, komunikacji z klientami i wielu, wielu innych codziennych zadaniach.
Biznes jednej z jej klientek bardzo szybko rośnie i Agata otrzymała ostatnio nowe zadanie związane z wyszukaniem osoby do pełnoetatowej współpracy. Klientce zależało na wsparciu w pełnym procesie rekrutacji tj. od stworzenia ogłoszenia do zarekomendowania wybranych osób. Co prawda Agata miała już kontakt z rekrutacją, ale w dość ograniczonej formie – publikowała ogłoszenia o pracę w mediach społecznościowych czy popularnych portalach pracy.
Potrzebowała jednak wsparcia w ułożeniu całego procesu.
Tak przygotowana ruszyła na rozmowę ze swoim Klientem, przedstawiła swój pomysł na plan i harmonogram procesu, omówiła i doprecyzowała profil kandydata i…. ruszyła z działaniami! Na tym etapie pomogła jej również Karta rozmowy kwalifikacyjnej, z którą przygotowywała się i prowadziła rozmowy z kandydatami.
Nie mamy jeszcze finału tej rekrutacji, ale mam poczucie, że dzięki takiemu wsparciu Agata czuła się pewniej zarówno w rozmowie z klientem jak i z kandydatami – dokładnie wiedziała, jakich informacji potrzebuje i jak o nie pytać, by otrzymać adekwatną odpowiedź.
Czy w jako Wirtualne Asystentki również wspieracie swoich klientów w rekrutacji? Z jakich narzędzi wówczas korzystacie?