Jak zrekrutować..... Pracownika Działu Obsługi Klienta 0
Jak zrekrutować..... Pracownika Działu Obsługi Klienta

Zawód: obecnie Kierownik Działu Obsługi Klienta (wcześniej Pracownik Działu Obsługi Klienta w tej samej firmie)
Branża: Bankowość
Staż pracy: 7 lat, w tym 4 lata w bankowości
Podsumowanie - wnioski z wywiadu: 

  • aby pomóc wybranej osobie wdrożyć się w nowe obowiązki, firmę i zaadaptować w organizacji warto wyznaczyć Opiekuna - osobę, która zadba o nowego pracownika, wesprze, wyjaśni wątpliwości (a tych nie brakuje w pierwszych tygodniach pracy - wyobraźcie sobie, że zdarzają się sytuacje, w których ktoś nie je przez cały dzień pracy, bo nie wie, jakie są zasady w firmie co do przerw/spożywania posiłków! etc.) 
  • Opiekun to dla nowego pracownika świetne źródło wiedzy - o kompetencjach, wiedzy potrzebnej w firmie, ale też o tym, jak budować w niej swoją ścieżkę zawodową, by realizować również swoje cele. Zauważcie, że w wywiadzie Sylwia wspomina o tym, że jej Opiekun na etapie wdrożenia był dla niej modelem tego, jak budować swoją rolę w organizacji, czego się uczyć, z jakich praktyk korzystać, by np. awansować.
  • rekrutacja to proces, w którym jako rekrutujący (Sylwia obecnie sama rekrutuje do swojego zespołu) oceniamy nie tylko samego kandydata - jego wiedzę, doświadczenie, umiejętności, kompetencje, wartości. Oceniamy też to, w jaki sposób będzie pasował do całego zespołu, do kultury organizacji. To bardzo ważne!
  • plan w rekrutacji - jest ważny nie tylko z punktu widzenia pracodawcy/rekrutującego, ale i kandydata! Świadomość tego, czego poszukuję, jakie są moje cele pomaga w przygotowaniu do tego procesu (wyborze ofert, przygotowaniu do rozmowy).

 

Dzień dobry, Sylwio - na jakim stanowisku i w jakiej branży obecnie pracujesz?

Obecnie pracuje na stanowisku kierownika obsługi klienta w banku.

Na czym, ogólnie, polega twoja praca? Co należy do twoich codziennych obowiązków?

Moja praca polega głównie na koordynowaniu, monitorowaniu pracy i motywacji zespołu, aby skutecznie realizował cele sprzedażowe oraz jakościowe, a także na wsparciu w rozwoju zawodowym w ramach firmy.

Jak zorganizowana jest Twoja praca?

Pracuję stacjonarnie w oddziale banku, na spotkaniach kadry liderskiej spędzam średnio 4-7 godzin tygodniowo, natomiast na indywidualne rozmowy z zespołem poświęcam od 2-4 godzin dziennie. Pozostały czas to praca nad monitorowaniem wyników zespołu, kompletowaniu bieżącej dokumentacji oraz przygotowanie sprawozdań i narzędzi wspierających realizacje celów zespołu.

Jak znalazłaś obecną pracę?

Moje obecne stanowisko to skutek wewnętrznego konkursu w firmie. Awansowałam ze stanowiska Doradcy Klienta z obsługą gotówki.
Na poprzednie stanowisko aplikowałam z ogłoszenia z pracuj.pl

Jak wyglądał proces rekrutacji do niej? 

Proces rekrutacji mogę podzielić na 4 etapy. Początkowo złożenie CV wraz z listem motywacyjnym, następnie zaproszenie na rozmowę do oddziału rekrutującego. Podczas niej przede wszystkim weryfikowano moją wiedzę o firmie, pomysły na realizację celów, dotychczasowe doświadczenia i wykorzystywane metody sprzedaży i pozyskania Klienta. Dopytywano również o zainteresowanie branżą nawiązując do mojego wykształcenia, które całkowicie nie ma związku z bankowością (posiadam licencjat z filologii polskiej na specjalizacji edytorskiej oraz stopień magistra z historii, specjalizacja archiwistyka).
Kolejnym krokiem była informacja zwrotna po rozmowie, z konkretną propozycją, omówieniem zakresu obowiązków oraz zapytaniem o decyzje. Ostatni etap to trzymiesięczny proces adaptacyjny, który obfitował w liczne szkolenia, które przygotowały mnie do pracy na stanowisku doradcy Klienta.

Jak go oceniasz?

Sama rozmowa rekrutacyjna była dla mnie bardzo stresująca, ponieważ pierwszy raz starałam się o pracę w takiej formie. Wcześniejsze konkursy ograniczały się jedynie do złożenia CV oraz telefonu od przyszłego pracodawcy z informacją od kiedy mogę rozpocząć pracę. Już podczas procesu adaptacyjnego, został mi przydzielony opiekun, inny pracownik oddziału, z którym mogłam konsultować wiedzę ze szkoleń oraz obserwować jego pracę z Klientem. To było największe wsparcie, ponieważ od początku uczono mnie nawyków i dobrych praktyk, których wykorzystywanie pomogło mi awansować z najniższego stanowiska na prawie najwyższy szczebel oddziałowy po 3,5 roku pracy w firmie.

Czego oczekiwałabyś w procesie rekrutacji? Co dla Ciebie znaczy „dobra rekrutacja”?

Dobra rekrutacja to taka, która pozwoli przede wszystkim najlepiej poznać kandydata jako osobę, zweryfikować jego kompetencje, a także pokaże, czy zgra się z obecnym zespołem.

Kiedy poszukiwałaś pracy na to stanowisko, gdzie szukałaś adekwatnych ofert? 

Korzystałam jedynie z ofert na pracuj.pl oraz OLX.

Co było dla Ciebie najtrudniejsze na etapie wyszukiwania ogłoszeń?

Decyzja, w jakiej branży chcę się sprawdzić.

Czego oczekiwałaś po ogłoszeniu o pracę? Jakie informacje powinny się tam pojawić, żebyś wiedziała, kogo konkretnie firma poszukuje i czy ta praca jest dopasowana do Ciebie?

Przede wszystkim opis stanowiska, zakres obowiązków oraz podstawowe warunki pracy, czyli forma zatrudnienia, wymiar pracy, przybliżone wynagrodzenie oraz dodatkowe benefity.

Co dla Ciebie w ogóle jest ważne w samej pracy? Jakie musi spełniać warunki, by była dla Ciebie dobra/dopasowana? 

Najważniejsza w pracy jest dla mnie jej atmosfera, dobre relacje z zespołem, przełożonym, a także rytm pracy. Na drugim miejscu wynagrodzenie i możliwość rozwoju zawodowego, który pozwoli na wykonywanie w przyszłości szerszego zakresu obowiązków - tutaj mam na myśli doświadczenia z różnych stanowisk, aby być atrakcyjnym na rynku pracy poprzez wszechstronność, również możliwość awansu. Następne w kolejności są dodatkowe benefity.

O co chciałabyś być zapytana przez rekrutera podczas rozmowy?

Jakie ma Pani/Pan hobby, co Panią/Pana relaksuje, jak ładuje Pani/Pan swoje baterie po pracy?
Co powinna mieć wymarzona praca, aby chciało się Pani/Panu do niej codziennie wstawać.

Sama obecnie zadaję te pytania na sam koniec rozmowy, ponieważ przede wszystkim pokazują ludzką twarz przyszłego pracodawcy, po długiej i wymagającej rozmowie kandydat łapie tzw. oddech, pytania te ukazują zainteresowanie życiem prywatnym, a także dają obraz kandydata pod kątem jego wartości i tego, co jest ważne w jego życiu.

Co w tej ofercie rekrutacyjnej było dla Ciebie na tyle atrakcyjne, że zdecydowałaś się przyjąć tę ofertę pracy? 

Biorąc pod uwagę moje doświadczenie zawodowe w momencie, w którym brałam udział w rekrutacji, to praca w tej firmie równała się dla mnie z kluczem do kariery zawodowej, ważny był dla mnie sam prestiż organizacji.

Dziękuję za rozmowę i Twoje odpowiedzi!

Ja również! Taki wywiad to świetne ćwiczenie, które powinno się wykonywać za każdym razem, gdy zmieniamy pracę. Nigdy nie przepracowałam swojej drogi zawodowej w taki sposób, a zawarte tu pytania są świetną okazją do analizy doświadczeń oraz impulsem do wytyczania kolejnych celów. Natomiast dla takiej osoby jak ja, czyli współdecydującej o zatrudnieniu, wywiad ten jest doskonałym narzędziem do przepracowania rekrutacji, aby była skuteczna.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl